04 октомври 2015

Християни ли са "православните"?

"Сега не живеем във време, в което е модерно да си православен" казва свещеник  Владимир Дойчев.

Каква кокетна неистина!



С просто око се вижда, че в момента е ултра-модерно да си "православен". Ултраси-православни колкото щеш. Разходете се из Фейсбук и ще видите легиони от "православни" "спасяващи" България. Всички комунисти станаха православни. Всички мутри - ктитори, а някои даже и архонти.




 Не ме разбирайте погрешно, аз самият съм православен християнин. И не защото такава е традицията - о, колко много ми се иска да я наруша! Но "уви", няма как да се разбунтувам, защото православната вяра за мен е най-истинната и най-спасителната.

 Tа от това нестихващо крещене за "Православието" неусетно забравихме, че преди всичко православните са християни! Да си християнин няма същия политически заряд, като да си "православен". Но пък  в него се съдържа думата Христос. Това което право-славим, и това, от което легионите се страхуват.